Marketing

Branded content event

posted by Andre 23 december 2015 0 comments
Branded content event

Branded content is het adverteren van de toekomst. De mens wordt steeds minder gevoelig voor traditionele reclame uitingen zoals bijvoorbeeld statische advertenties en televisie reclames. Grote merken zoals bijvoorbeeld Hi, Disney en RTL experimenteren daarom al een flinke tijd met branded content. De focus van advertising verschuift steeds meer van offline naar online media en dit brengt nodige extra opties met zich mee. Storytelling en content marketing geven verdieping aan het begrip branded content. Het fenomeen branded content is een mix van reclame met een stuk entertainment, denk bijvoorbeeld aan sluikreclame tijdens films (Heineken of Aston Martin in James Bond) rappers die hun favoriete modemerken promoten of producten van de Lidl die gebruikt worden in het kookprogramma Life4You.

Branded content

Vorig jaar was het thema van het Branded content event: van branded content naar brands met content. Het lijkt nog steeds aan de orde van de dag vandaag. Brands nemen een exponentieel groeiende toevlucht in content. Tijdens het evenement zullen termen zoals hero, hub en hygiene content behandeld worden en zijn nu al tot een algemeen goed binnen de branche gegroeid. De markt blijft zich constant vernieuwen en er komen telkens weer vernieuwende en creatieve concepten aan de deur kloppen. Nieuwe kanalen schieten als paddenstoelen uit de grond, vloggers op YouTube, Vine, Snapchat of Facebook kennen onder bepaalde doelgroepen een enorme populariteit. Bloggers worden voor merken steeds interessanter voor een goed gefundeerde samenwerking en community ‘s helpen jou je doelgroep makkelijker te bereiken als marketeer. Deze doelgroep is in sommige gevallen vrij specifiek, maar hoe specifieker, hoe beter de kans is dat het aansluit bij de wensen en behoeften die jouw product kunnen vervullen.

Tijdens het Branded content event worden vragen beantwoord zoals wat is nu goede branded content die een bijdrage kan leveren aan de beleving en conversie van jouw merk? Welke branded content is relevant voor mijn doelgroep? Hoe belangrijk is het merkverhaal? Welke content sluit aan bij mijn doelgroep? Wat is de toekomst van branded content? Het is uiteraard altijd goed om te leren van de inmiddels gevestigde orde van content makers en exploitanten. Daarom zijn er een aantal grote sprekers uitgenodigd die stuk voor stuk hun verhaal op het podium zullen doen. Sprekers van grote merken als RTL, Universal, Wehkamp en Endemol, maar ook inspirators zoals bijvoorbeeld Joeri van den Bergh en Cor Hespes, beide schrijvers van boeken over contentmarketing.

You may also like