Geen categorie

De online wereld

posted by Brandon 19 januari 2017 0 comments

Iedere marketeer weet dat ieder veld een specifieke aanpak nodig heeft. De offline wereld vraagt om een compleet andere aanpak dan de online wereld. In het echte leven, de offline wereld dus, staat een persoonlijke aanpak vaak centraal waarbij je snel geholpen wordt. In de online wereld moeten zaken vooral makkelijk, snel en laagdrempelig gaan. Een voorbeeld:  als je in een supermarkt staat, wil je dat je met je vragen bij iemand terecht kan. Het mag dan best allemaal wat langer duren. In de online wereld, als je bijvoorbeeld op een bepaalde pagina online naar producten aan het zoeken bent, wil je snel alles vinden en wil je alles snel bestellen. Marketeers spelen daar natuurlijk ook op in. In een webshop moeten alle producten duidelijk afgebeeld worden, zodat de klant snel kan beslissen of het een product is wat hij of zij zoekt.

Professionele foto’s

Dat soort webshops moeten er professioneel uit zien, en de foto’s op de site moeten duidelijk en mooi in elkaar over vloeien. Een foto op een site staat gelijk aan een eerste indruk in het echt leven: het is heel bepalend voor je indruk en je uiteindelijke keuze. Daarom moeten de foto’s op een webshop gemaakt worden door een specialist die dit begrijp. Webshop fotografie is dus erg belangrijk, en gelukkig zijn er online vele specialisten te vinden die dit vak erg goed beheersen. Een voorbeeld daarvan is http://www.studiofotograafrotterdam.nl/, deze specialist op het gebied van het fotograferen voor webshops heeft een ruime ervaring en kan zich verplaatsen in de huid van de consument. Dat laatste is heel erg belangrijk, want als je als een consument denkt, dan kun je zijn uiteindelijke keuzes ook beter begrijpen. En de klant proberen te begrijpen is toch wat je wil als verkoper, daar kun je jouw keuzes dan weer op afstemmen.

You may also like