Retail

Koopknop gevaarlijk voor retailers

posted by Iris 15 maart 2017 0 comments

Het wordt voor retailers steeds moeilijker om klanten te trekken. Voornamelijk door de komst van koopknoppen waardoor je via sociale media je producten kunt verkopen komen retailers in de problemen. Zo is sociale media tegenwoordig niet meer iets waar je gezellig leuke kiekjes van je dagelijks leven op kunt zetten en waardoor je in contact blijft met familie en vrienden. Tegenwoordig staan websites als Facebook en Twitter vol met advertenties en daarnaast maken bloggers ook gebruik van product placement. Voor verschillende bedrijven is dit erg positief en zorgt het voor meer inkomsten. Ook Twitter en Pinterest beginnen zich steeds meer bezig te houden met de zakelijke markt. Zo biedt Pinterest nu ook een koopknop.

Pinterest is een website waar mensen op kijken om inspiratie op te doen. Zo kijk je bijvoorbeeld op Pinterest wanneer je, je huis opnieuw wilt inrichten of wanneer je wilt bepalen wat voor schoenen je dit jaar gaat kopen. Hierdoor is het een erg interessant platform voor bedrijven. Wanneer consumenten op Pinterest dan iets interessants tegenkomen, kunnen zij dit via een directe knop bestellen. Boven de ‘pin it’ knop bevindt zich nu ook een ‘buy it’ knop. Daarnaast is er nu de functie dat je kunt zoeken op de categorie ‘buyable pins’. In deze categorie vind je dus van alles wat ook te koop staat en daarnaast heb je zelfs de mogelijkheid om te sorteren op prijs.

Door dit soort ontwikkelen, moeten retailers ook proberen om meer te bieden dan alleen het product. Het is belangrijk dat ook zij vertrouwen, prikkeling en een persoonlijk tintje bieden om zo te blijven concurreren. De koopknop kan ook voordelen bieden voor retailers wanneer ook zij zich aan gaan sluiten aan zo een knop. Hierdoor hoeft er minder marketing gedaan te worden en kan er meer budget vrijkomen voor het winnen van nieuwe klanten. Wanneer je niet gaat deelnemen aan deze nieuwe trend, zal het erg moeilijk worden en moet je met nieuwe technieken komen om toch te kunnen blijven concurreren.

You may also like