Career

Zo vind je een geschikte kantoorruimte

posted by Brandon 23 augustus 2022 0 comments

In de 21e eeuw is het niet altijd meer nodig om een kantoor te bezitten. Het is tegenwoordig goed mogelijk om vanuit huis je business te beheren. Maar toch zien we dat ondernemers in een bepaald stadium op zoek zullen gaan naar een kantoorruimte om hun business een boost te geven. Hieronder lees je hoe je een geschikt kantoorruimte vindt. 

Locatie

Een zeer belangrijk punt bij het kiezen van een geschikte kantoor is de locatie. Woon je bijvoorbeeld in Alphen aan den Rijn en kies je voor een kantoor in Den Haag dan ben je zo’n 40 minuten onderweg met de auto. Met het openbaar vervoer zal dit een uur kosten. Het is dus veel aangenamer om een bedrijfsruimte in Alphen aan den Rijn te kiezen. 

Omvang

Verder is de grootte van je kantoor een belangrijke factor. Wanneer je een kantoor voor alleen jezelf neemt is het verstandig om toch extra ruimte in te slaan voor klanten. Wanneer je nu nog in je eentje bent maar ambities hebt om flink te groeien met je onderneming. Is het verstandig om te kiezen voor een groot kantoor. Want groeien met je onderneming betekent dat je vroeg of laat personeel nodig hebt. 

Voordelen van een eigen kantoor

Niet iedereen heeft thuis een zolderkamer wat omgetoverd kan worden tot een volwaardig kantoor En degene die dit wel hebben zijn soms toe aan wat meer professionaliteit. Het komt natuurlijk ontzettend amateuristisch over wanneer je klanten bij jou thuis over de vloer laten komen. Wanneer je het groot aan wilt pakken is het verstandig om een centrale receptie in je kantoor te plaatsen. Laat alle telefoontjes opnemen door een receptionist en doorverbinden naar degene waarvoor het bedoeld is. Dit is niet alleen erg professioneel maar ook nog eens functioneel en praktisch. 

Verder is het een feit dat de productiviteit een stuk omhoog gaat wanneer je een kantoorruimte hebt. De kans dat je op kantoor gestoord wordt door gezinsleden of een pakketbezorger is tamelijk kleiner dan wanneer je thuis aan het werk bent. 

Je werk en privé balans is belangrijker dan ooit. Er zijn ontzettend veel mensen die lijden aan een burnout tegenwoordig. Hoe dat komt? Ze zijn altijd bezig met werk. Een goede werk privé balans is daarom belangrijk. Wanneer je thuiswerk is het soms onduidelijk wanneer je aan het werk bent en wanneer niet. Met het bezit van een kantoorruimte heb je hier geen last van. Natuurlijk is het wel zo dat een ondernemer altijd wel bezig zal zijn met zijn onderneming, maar toch is het belangrijk om hier enigszins een scheiding in te maken. 

Wanneer je niet al te veel budget hebt voor een eigen kantoorpand is het verstandig om gebruik te maken van een bedrijfsverzamelgebouw. Je huurt dan samen met verschillende bedrijven een verdieping met kantoren. Dit biedt ook de ultieme kans om te netwerken.

You may also like