Bij een commerciële website of webshop is het succes eenvoudig af te meten aan de hoeveelheid conversies die plaatsvinden. Wat is het aantal bezoekers dat de gehele customer journey doorloopt? En hoeveel gaan er nou daadwerkelijk over tot de aankoop van een product of dienst? Gemiddeld is dit zo’n 1 tot 5%. En wat zou het voor de omzet betekenen als de conversie met 1, 2 of 3% kan worden verhoogd?
Bij een kleine structurele conversiegroei zijn de resultaten al heel groot. Voor een klein bedrijf kan een conversiegroei van 1% jaarlijks tienduizenden euro’s extra opleveren. Bedenk dan even wat een conversiegroei van 4% bij een groot bedrijf zou betekenen in euro’s.
Het belang van een hoge conversie is nog maar eens onderstreept. Online onderzoek doen is een goede manier om uw prestaties op dit gebied te verbeteren. In Google Analytics kan er bijvoorbeeld bekeken worden wat het CTR-ratio is, wat het gedrag is van de mensen op uw website, enzovoort. Ook het testen van de gebruiksvriendelijkheid van de website, tijd besteden aan de teksten en de website bekijken uit het perspectief van de klant kunnen de conversie op den duur verhogen.
Maar elk bedrijf weet dat inmiddels wel en zeker de grote bedrijven hebben hier specialisten voor in dienst of outsourcen dit aan externe gespecialiseerde bedrijven.
Daarom is het extreem belangrijk om de laatste trends te volgen en creatief en innovatief te zijn op dit gebied. Het Emerce Conversion event brengt de beste marketeers van Nederland bij elkaar. Tijdens dit evenement wordt elke marketeer weer wat bijgebracht over denkwijzen, oplossingen en resultaten. Erop gericht om succesvol zaken te doen in verschillende branches. Een congres met de focus op conversie, maar ook met relevante uitstapjes naar persuasion onderwerpen en psychologie.
De beste experts van Nederland op het gebied van conversie optimalisatie worden geselecteerd en uitgenodigd om te spreken tijdens dit evenement. Ze geven antwoord op uw vragen over prijs tactieken, ab-testing en data. En over innovatie, tools en analytics.
Een paar van de meest vindingrijke converterende brands en webshops worden uitgenodigd en ondervraagd. Er wordt gesproken over het proces, de organisatie en hun weg naar succes. Ook de trends van het aankomende jaar komen aan bod. Is ab-testing nog wel effectief in 2016? Is realtime personalisatie bijvoorbeeld niet veel effectiever? Bijeenkomsten vol concrete tips en leermomenten. Zo was vorig jaar een vertegenwoordiger van KBC Bank & Verzekering aanwezig om een presentatie te geven. Een bank met meer dan 800 kantoren en 3,5 miljoen klanten in België. Ook werden er neurowetenschappelijke tools gepresenteerd. Met deze nieuwe technieken kunnen patronen worden doorbroken en kan er conversieverhoging worden gerealiseerd.
Emerce Conversion is er voor decision makers uit verschillende branches die meer uit het online kanaal willen halen. Dit zijn (online) marketeers, e-commerce managers, site owners, marketing managers, web designers, search experts en online consultants.
Het draait om resultaat. Meer omzet, transacties en aanvragen.
Emerce Conversion is een jaarlijks terugkerend evenement en vindt plaats in april.