MarketingRetail

Cross Border E-commerce 3.0 – Uitbreiden naar het buitenland

posted by Kamil 18 december 2015 0 comments

Crossborderevent1

Om je online nog te kunnen onderscheiden moet je van goede huizen komen. Tegenwoordig starten veel mensen een online onderneming. Dat lijkt altijd makkelijker gezegd dan gedaan en wanneer je eindelijk je online onderneming hebt gestart kom je er misschien achter dat Nederland niet groot genoeg is voor je of dat je andere kansen aan de andere kant van de grens ziet. Maar dat is een enorme stap. Het Cross Border E-commerce Event dat jaarlijks wordt georganiseerd, zoals de naam al zegt, helpt e-commercebedrijven en retailers ook buiten de landsgrenzen hun product of dienst te verkopen.

In het buitenland groeien, nieuwe markten penetreren en de doelgroep kunnen bereiken in het buitenland is een grote opgave. Cross Border E-commerce Event kan u daar wellicht bij helpen. Wilt u antwoorden op vragen als: Welke groeikansen mis ik om met de webshop in België, Frankrijk en Duitsland te groeien? Je hebt ontzettend veel informatie nodig om op de juiste manier aan de slag te kunnen gaan, Cross Border E-commerce Event speelt hierop in. Uit vorige evenementen werd het al duidelijk dat er veel behoefte is aan kennisuitwisseling. Dit jaar wil Cross Border E-commerce de bezoeker boeien met behulp van CEO’s, marketingmanagers en countrymanagers.

Vorig jaar

Elk jaar probeert Cross Border E-commerce zijn bezoekers te interesseren met ambitieuze ondernemers. Vorig jaar waren dit onder andere: Ben van der Burg, content manager die vanaf 2000 werk bij Vodafone Nederland en Japan, en Jitse Groen als oprichter en algemeent directeur van Thuisbezorgd.nl.

Tijdens het evenement kun je de hele dag door presentaties waarnemen van CEO’s en managers die ervaring hebben op gebied van cross border expansie. Deze presentaties vinden plaats in de hoofdzaal. Maar naast presentaties worden er ook workshops gegeven voor de bezoekers van Cross Border E-commerce. De workshop richt zich specifiek op starters. Dit jaar werd de workshop geleid door Rogier van Kamp, de CEO van Leapp. Hier leer je de Do’s en Dont’s op basis van Van Kamp zijn ervaring met het uitrollen van een succesvolle multichannelformule richting Duitsland. De marketingmanagers kunnen zich boeien in de derde zaal die zich richt op marketing bestpractices. Hier leer je over de succesfactoren bij het veroveren van een buitenlandse markt.

Cross Border Challenge

Wie wel houd van een uitdaging die kan het wagen mee te doen aan de Cross Border Challenge. Je moet namelijk een omzet-doelstelling durven te formuleren en wanneer je deze het beste weet te realiseren in het buitenland wint de challenge. Je zal 365 gevolgd worden en de winnaar krijgt niet alleen veel media-aandacht, maar ook een groot sponsorpakket.

You may also like