Career

Het beste moment voor jouw administratie

posted by Brandon 10 december 2018 0 comments

Het bijhouden van de administratie is een klus die veel mensen voor zich uitschuiven. Niet iedereen staat erom te springen. Er zijn altijd wel smoesjes waarom je dit beter op een later moment kan doen. Door dit voor je uit te schuiven wordt de hoeveelheid administratie er niet minder op. Op een gegeven moment moet het gewoon gebeuren. Wat is nu het beste moment om je administratie bij te houden? In dit artikel vind je een aantal goede tips, zodat jij jouw administratie binnen de kortste tijd weer helemaal op orde hebt.

 

Verschillende manieren om je administratie bij te houden

 

Het wassen van kleding doet iedereen op zijn eigen manier. De ene persoon wast alles het liefst zo heet mogelijk, de ander vindt 30 graden al te veel. De een wast graag alles op kleur, de ander wast alle kleuren door elkaar. Zo werkt het dus ook voor het bijhouden van de administratie. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Het belangrijkste hierin is dat het voor jou moet werken. Wat voor een ander goed werkt, kan voor jou juist chaos brengen. En andersom. Kies de manier die voor jou werkt. Hieronder vind je een twee voorbeelden van het omgaan met administratie:

 

  1. Je krijgt een factuur binnen van apparatuur die je vorige week hebt besteld. Je betaalt de factuur meteen, want dan heb je het gehad. Het gevolg hiervan is echter wel dat je jouw focus hierna helemaal kwijt bent. Waar was ik ook alweer mee bezig? Je moet je vervolgens weer helemaal verdiepen in hetgeen waar je mee bezig was. Aan de andere kant weet je met deze werkwijze wel altijd zeker dat je op schema loopt met je administratie.

 

  1. De andere optie is om de factuur te laten liggen en te bewaren voor een later moment. Het risico is dan wel dat je het vergeet. Of dat de stapel administratie zo groot wordt dat je geen zin meer hebt om eraan te beginnen. Je hebt geen overzicht meer en je hebt geen idee waar je moet beginnen. Als je er eenmaal aan toe komt is het een stuk meer werk, maar je kunt het wel allemaal in één keer afwerken. Een groot voordeel hieraan is dat je beter de focus op andere taken houdt. Je werkt dus efficiënter en geconcentreerder.

 

 Kies de manier die bij jou past

 

Gaat jouw voorkeur uit naar een van deze twee manieren om je administratie bij te houden? Probeer eens een tijdje of deze manier voor jou werkt. Word je al moe als je eraan denkt en wil je jouw administratie liever uitbesteden? Een Accountant in Utrecht neemt jouw administratie graag uit handen!

You may also like