Geen categorie

Tips voor een betere e-mailmarketing

posted by Brandon 10 april 2018 0 comments
E-mailmarketing

Marketeers moeten altijd e-mailmarketing gebruiken om in contact te blijven met hun doelgroep. Ongeacht de verschillende strategieën die tegenwoordig beschikbaar zijn voor marketeers, zult u merken dat e-mailmarketing een integraal onderdeel is van uw marketingcampagne. Dit is nog steeds het belangrijkste kanaal voor het verkrijgen van de beste ROI.

Maar e-mailmarketing is geen wondermiddel. Als uw e-mailmarketing niet effectief is, is dit omdat u niet de juiste dingen doet. U kunt niet zomaar iets doen en verwachten dat het werkt. U moet nadenken over uw strategie en het gedrag van klanten gebruiken om het om te draaien. Dit zijn drie tips die u daarbij helpen.

E-mailmarketing

E-mailmarketing

Stop met het behandelen van uw klanten als naamloze gezichten

Wat veel marketeers niet begrijpen, is dat klanten niet als een naamloos gezicht willen worden gezien. Ze willen erkend worden als unieke menselijke wezens. Dit is relatief eenvoudig om te doen, omdat het enige dat u hoeft te doen, is om wat personalisatie toe te passen. In plaats van dezelfde e-mails naar iedereen te verzenden, gebruikt u de feedback die u krijgt om uw e-maillijst te segmenteren. Op die manier kunt u ervoor zorgden dat klanten het gevoel hebben dat u hun gedachten leest.

Optimaliseren en opnieuw testen

U moet uw verschillende e-mailcampagnes altijd optimaliseren en opnieuw testen. A/B-testcampagnes kunnen eenvoudig worden uitgevoerd via uw verzendlijstprovider. U kunt gedetailleerde statistieken verzamelen en beginnen met het verfijnen van uw toekomstige campagnes.

Maak je klaar voor mobiel

Wat bedrijven leren, vaak op de harde manier, is dat sommige mensen uitsluitend op mobiele apparaten hun e-mail checken. Al uw e-mails moeten worden geoptimaliseerd voor mobiel. Het maakt niet uit op welk apparaat iemand uw e-mail leest, het moet zich automatisch aanpassen aan het scherm. Gelukkig is optimaliseren voor mobiel eenvoudiger dan ooit tevoren. De meeste providers van e-maillijsten bieden u automatisch geoptimaliseerde mailingcampagnes.

You may also like